תוצרת מלוא הטנא

387

4/06/2019 עודכן בתאריך

תוצרת מלוא הטנא


זו השנה הראשונה, בה נערך כנס ‘ביכורי החינוך’, כנס פדגוגי של בתי הספר היסודיים בעמק, לשיתוף למידה מערבת ופעילה.


 


ביום חמישי האחרון התקיים לראשונה כנס ביכורי חינוך, כנס פדגוגי של בתי הספר היסודיים בעמק יזרעאל. בכנס זה נכחו מנהלים וחברי צוות, מכל בתי הספר היסודיים בעמק. מטרת הכנס שיתוף בעבודה הפדגוגית, המקצועית והחדשנית, המתרחשת בשנים האחרונות בבתי הספר היסודיים בעמק. מהות הכנס היא למידה מיטבית, מערבת ופעילה, בין בתי הספר השונים.


 


ייחודו של הכנס הנו בהצגת “התוצרת המקומית” של בתי הספר, במעגלי שיתוף. צוותי החינוך שתפו בתהליכים פדגוגיים, שנעשו במרחבים החינוכיים שלהם והמפגשים אפשרו את הרחבת ההיכרות בין בתי הספר היסודיים השונים בעמק ואת דרכם החינוכית.


 


בחלקו השני של הכנס הציגו מורים מבתי הספר, המשתתפים במהלך הפיתוח המקצועי “סטודיו עמק”, את תוצרי מפגשי הלמידה, שהיו להם השנה בהשתלמות.
“סטודיו עמק” הנו מרכז להכשרת מורים, המשמשים כמנטורים. מורים אלו עברו הכשרה להיות מנהיגים של תהליכים חינוכיים איכותיים, מובילים של שינוי פדגוגי המותאם לצביון הייחודי של עמק יזרעאל.


 


המהלך המשמעותי להעמקת השיח, ההכרות והתהליכים הפדגוגיים בבתי הספר היסודיים, מובל על ידי ענבל מור סמו, מנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים במועצה, והוא חלק ממהלך רחב המתבצע באגף החינוך, לעיצוב החזון החינוכי העתידי בעמק, בשם “המסע החינוכי”.



אייל בצר, ראש המועצה: “אנחנו שמחים לקדם שיח חינוכי מוביל בבתי הספר היסודיים בעמק, המבוסס על שיתוף, מקצועיות ולמידה מפרה והדדית.”


ענבל מור סמו: “אנו רוצים שכנס ביכורי החינוך יהפוך למסורת, שתמשך גם בשנים הבאות. חשוב לנו לקדם את הפרופסיה המקצועית, את תהליכי הלמידה והפיתוח המקצועי המתמיד, ואת העיסוק בסוגיות חינוכיות בקרב צוותי החינוך בעמק. כל זאת, תוך חיזוק ובניית קהילת ידע.”

Источник