הורים בסלון

424

לראשונה בארץ – מיזם קהילתי חוצה ישובים של הדרכות הורים בסלון הבית3/06/2019 עודכן בתאריך

הורים בסלון

בשבוע שעבר, התקיים ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל, מיזם קהילתי חדשני שנקרא “הורים בסלון”. המיזם הוא פרי יוזמתה של שרון רם, מדריכת הורים מאלון הגליל ובשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל.


 


המיזם נולד בהשראת מיזם “הורים בבתים”, שהתקיים בתל אביב (ביוזמת ק.מ.ה) ויצר שילוב מוצלח של תוכן עם אירוח אינטימי בסלון הבית. בעקבותיו יזמה שרון את הפרויקט, עם מטרה חדשה, להגדיל ולהרחיב את המיזם אל


מעבר לגבולות ישוב בודד, לכל רחבי עמק יזרעאל.


 


רם הבינה שכדי להגדיל את האירוע ולהפוך אותו לאירוע חוצה ישובים, היא זקוקה לשותפות וסיוע המועצה. טלפון אחד ומצגת שנשלחה אל דליה אייל, סגנית ראש המועצה, נענו באור ירוק ו”שידוך” עם לילך כהני, מנהלת מחלקת ישובים במועצה. נוצר שיתוף פעולה נפלא, במהלכו גויסו מנחות מקומיות, במגוון נושאים. בעזרתן, גובשה תכנית הרצאות מגוונת, מעניינת ומקצועית, לפי בחירת היישובים, שגייסו בתים מארחים. כל זאת, ללא תשלום.


 


מנחות נפלאות הרצו בפרויקט, בהתנדבות; אורלי ברזל, אילנה גבעתי, אילת נבון, דלית כהן בן דוד, הילה מגל נמש, טל סופר, יעל בירנבאום, יעל אברם, יערה פיין, לימור שגב, נעמי רומניאק, נאוה חן, נטי בר, עדי לזר, קרו קרן וריבי אלוף.


 


לראשונה בארץ, התקיים המיזם בתשעה ישובים. במשך שבוע, תשע משפחות פתחו את בתיהן בשמחה וארחו את עשרות המשתתפים בנועם ובנדיבות; בעין דור, גבעת אלה, כפר יהושע, בית לחם הגלילית, רמת דוד, אלון הגליל, שריד, תמרת ובשמשית.


 


שרון רם שתפה אותנו בהתרגשות: “שלוש אהבותיי באו לידי ביטוי; הדרכת הורים, קהילה והפקה. היה מרגש לראות את חדרי הסלון בבתים מתמלאים בהורים רבים, שיצאו מהבית בערב ונסעו ליישוב סמוך, כדי ללמוד על הורות, שהרי זו היתה המטרה!


תודה למועצה ובעיקר לדליה אייל, ש’הרימה את הכפפה’ במהירות וביעילות, ללילך כהני, שדחפה להצלחת הפרויקט, למנחות שנרתמו מיד בהתנדבות ולענת מאור, שהפיקה אירוע דומה בתל אביב ותרמה לי בנדיבות מניסיונה.”


 


דליה אייל, סגנית ראש המועצה: “כשקיבלתי את הטלפון משרון, היה לי ברור שאנחנו חייבות לגרום לזה לקרות. זה מיזם חברתי מדהים ואנו במועצה גאים להיות חלק ממנו.”


 


לילך כהני, מנהלת מחלקת ישובים: “נראה שזוהי רק ההתחלה! מטרתו המבורכת של המיזם הנפלא והיצירתי הזה, כמו גם הצלחתו, הינן סיבות נהדרות להביא להמשכו!”


Источник