פסטיבל חלב ודבש 2019 נפתח בתופים ובמחולות!

410

3/06/2019 עודכן בתאריך

פסטיבל חלב ודבש 2019 נפתח בתופים ובמחולות!

21 להקות מכל רחבי הארץ, מהדרום ועד הצפון, הגיעו לפסטיבל המחול, ליומיים של ריקודים וכבוד לשירים שהפכו לנכס צאן ברזל.


 


האופרה הישראלית שרה משיריו של הזמר האהוב, יגאל בשן, יחד עם אורח מיוחד, פיטר רוט ובעיבודים וליווי של דודי זבה.


 


נערך ערב לכבודו של הצייר והאמן, חתן פרס העמק – אלי שמיר.


 


נפתחו תערוכות האמנות “זבת חלב” בבית חנקין ו”אמני העמק” בתמרת.


 


עוד בפסטיבל: ראש המועצה נאם נגד הקמת שדה משלים לנתב”ג, ברמת דוד.


 


חגיגת מחול ססגונית ושמחה פתחה בסוף השבוע האחרון בחצר הגדולה בקיבוץ מרחביה, את אירועי פסטיבל “חלב ודבש” 2019 המתקיים זו השנה ה-19. עשרים ואחת להקות מכל רחבי הארץ, מהדרום ועד הצפון, הגיעו לפסטיבל המחול, ליומיים של ריקודים וכבוד לשירים שהפכו לנכס צאן ברזל. נושא פסטיבל המחול השנה היה בסימן עשור ללהקת המחול “מחול יזרעאלי”, 40 שנה ללהקת הזמר “פינה בעמק”, 50 שנה ללהקת המחול הוותיקה “צוותא יזרעאל” ו-90 לקיבוץ מרחביה. כ-500 רקדנים חוללו במופע הרקדה, שכולו חגיגה של צבע, קצב ויצירתיות שהפגינו להקות מכל רחבי הארץ.


 


אייל בצר, ראש המועצה, הודה בפתח האירוע “לחבורת “פינה בעמק” אשר מציינת 40 שנים להיווסדה, ללהקת ‘אלון יזרעאל’, שמשקיעה רבות מידי שנה, יחד עם מחלקת התרבות של המועצה, בהפקת אירוע מיוחד, שמושך אליו רקדנים ומחוללים מכל רחבי הארץ: “בכל שנה, אתם נלהבים יותר ושמחים יותר– יישר כוח!” ראש המועצה התייחס בדבריו גם לנושא ההתנגדות להקמת שדה תעופה משלים לנתב”ג ברמת דוד: “מה שברור היום בעמק, בנגב ובעוטף נתב״ג, מתחילים להבין גם בירושלים; שדה התעופה המשלים, מקומו בנבטים שבנגב ולא בעמק יזרעאל הירוק!”


 


באולם המופעים במזרע, נערך ערב מרגש ויוצא דופן, כאשר האופרה הישראלית, בניצוחו של דודו זבה, שרה במופע מחווה לזמר האהוב, יגאל בשן ז”ל. המופע ביקר בתחנות המוסיקליות הרבות בחייו- מפסטיבל הזמר החסידי (עושה שלום) דרך להקת פיקוד צפון, פסטיבל שירי הילדים, הופה היי ועד הלהיטים הגדולים של יגאל בשן, עצמו: יש לי ציפור קטנה בלב, קפה אצל ברטה, בואי נעשה לנו חג, סיוון, היה לי חבר היה לי אח, אין לי יותר מה לומר ועוד. שיאו של המופע היה כאשר הזמר והיוצר, פיטר רוט, הצטרף לסולני האופרה, בביצוע מרגש במיוחד לשירו האחרון של בשן, אותו הקדיש לאשתו, מיקה, “תביטי בי”.


 


גם תערוכות האמנות נפתחו חגיגית: בתמרת נפתחה תערוכת “אמני העמק”, זו השנה השביעית. בתערוכה מפגש אמנות חזותי, מגוון, עכשווי ובן דורי, המייצג את פועלם של אמני העמק ממחוזותיו ומגזריו השונים. השנה, מוצגות בתערוכה למעלה מ- 100 יצירות במדיות שונות, מעשה ידיהם של 59 מאמני העמק.


 


בכפר יהושע נפתחה תערוכת “זבת חלב”, בבית חנקין. שם התערוכה לקוח מתוך התיאור האוטופי של ארץ כנען במקרא כ”ארץ זבת חלב ודבש”, המתאר את פוריותה ותנובתה של הארץ. אך בניגוד לתיאור האופטימי, התערוכה מתייחסת למתח והדואליות שבין “ארץ זבת חלב ודבש” לבין “ארץ אוכלת יושביה”. 


 


ראש המועצה, התייחס בפתיחת התערוכה לנושא ההתנגדות להקמת שדה תעופה משלים לנתב”ג בעמק:
“נושא התערוכה מתקשר ישירות לנקודת הזמן הקריטית, בה העמק שלנו נמצא היום. אנו בעיצומה של שנה משמעותית, בה יוכרע מיקומו של נמל התעופה המשלים הבא של ישראל. מחד, הרצון שלנו לשמור על צביונו הכפרי והחקלאי של העמק הירוק שלנו, הוא “ארץ זבת חלב ודבש”, אל מול האיום הגדול שבהקמת שדה תעופה משלים, איום בדמות “ארץ אוכלת יושביה.”


 


במוצאי שבת, התקיים ערב לכבודו של הצייר, המורה והאמן, חתן פרס העמק, אלי שמיר. אלי בן כפר יהושע, דור שלישי, גדל באווירת הכפר. בשדות העמק ראה את האנשים שהפכו לדמויות מרכזיות בציוריו; אנשי עמל, דמויות מופת המתחברות לנוף, לאדמה, למחרשה. במהלך הערב הוקרנו קטעים מסרטו הדוקומנטרי של העיתונאי בן שני, שגם הנחה את הערב. רגע מרגש במיוחד נרשם בסיומו של הערב, כאשר שמיר ביצע את שירו “בלוז לעמק יזרעאל”- יצירה אשר סופה מתייחס גם לאסון שבהקמת שדה תעופה משלים לנתב”ג, בעמק יזרעאל.


 


לפרטים נוספים על המשך פעילויות פסטיבל “חלב ודבש” לחץ כאן
או במוקד הפסטיבל: 04-6520734 

Источник