ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים בעמק חפר בשנת 2018

401

ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים בעמק חפר בשנת 2018

 

ראשת המועצה ד”ר גלית שאול: “נמשיך בשדרוג התשתיות  ובהסברה נרחבת על מנת לחזק עוד יותר את המגמה הזו”
עו”ד רחל טבת- ויזל, מנכ”לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובכירים נוספים ברשות, הגיעו למועצה האזורית עמק חפר – לפגישה עם הנהלת המועצה. 

מטרת הפגישה: לבחון כיצד ניתן להמשיך את מגמת הירידה בתאונות הדרכים בשטח המועצה, לשפר את התשתיות, ולהעלות את המודעות לבטיחות בדרכים בדגש על ילדים ובני נוער. 

בפגישה הציגה עו”ד טבת-ויזל את נתוני תאונות הדרכים בעמק חפר בין השנים 2015-2018 – נתונים המצביעים על ירידה חדה בתאונות הדרכים בשנת 2018. 

בשנת 2015 דווח על כ-15 תאונות דרכים שקרו בשטח המועצה, מתוכן 5 קשות עד קטלניות. לעומת זאת, עד לאוקטובר 2018 דווח על 8 תאונות בשטח המועצה, מתוכן 2 קשות עד קטלניות. 
מספר הנפגעים בתאונות הדרכים הגיע לשיא בשנת 2017 ועמד על 32 איש שנפצעו בתאונות דרכים בשטח המועצה. בשנת 2018 נפצעו 13 בני אדם בתאונות, עד לחודש אוקטובר. בנוסף עולה מן הנתונים כי 264 תושבי עמק חפר, מתוכם 59 צעירים, נפגעו בתאונות דרכים שהתרחשו ברחבי הארץ בשנים 2015-2018.

 

ראשת המועצה ד”ר גלית שאול אמרה לנוכח הנתונים: “נמשיך בשדרוג התשתיות ובהסברה נרחבת על מנת לחזק עוד יותר את המגמה הזו”. שאול ציינה גם כי במרחב הכפרי מתמודדים עם בעיה של נהיגה על כלי שטח, לעיתים אפילו ללא רישיון, או קסדות, במרחבים הפתוחים ובים. לדבריה מחלקת הנוער ומטה הבטיחות בדרכים, בשיתוף כל גורמי המועצה הרלוונטיים, עוסקים בחינוך תעבורתי ובקידום פרויקטים לצעירים ולמבוגרים העוסקים בבטיחות בדרכים, במניעת השימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, במניעת נהיגת שטח פרועה ובמניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים. 
עירית שגב, מנהלת המטה לבטיחות בדרכים של המועצה, סיפרה כי בימים אילו מגבש המטה תוכנית רשותית מקיפה למניעה והעלאת מודעות לסכנות שברכבי שטח. 

מנכ”ל כלכלית עמק חפר אלון הימן סקר כמה מהפרויקטים הנערכים במועצה בימים אלה, לשיפור התשתיות. הוא עדכן כי לאחרונה נבנתה מדרכה עבור הולכי רגל בין היישובים חניאל ובורגתה. “כך הילדים יוכלו להגיע באופן בטוח יותר לבריכת השחייה, למרפאה ולמרכז הקהילתי האזורי בקדם”, אמר הימן. 
יצוין גם כי חברת נתיבי ישראל החלה בעבודות להסדרת מעגלי תנועה בצומת הירקות והמעפיל ולהרחבת צומת ניצני עוז. העבודות מהוות נדבך חשוב וחיוני בשיפור הבטיחות והתעבורה בכבישים אלו, לרווחת תושבי העמק. המועצה פועלת מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל להמשך שדרוג מערך התחבורה באזור זה בפרט ובעמק חפר בכלל במסגרת התוכניות הלאומיות ובהן כביש 444, מסילת הרכבת המזרחית, תחנת רכבת באחיטוב, מחלף ניצני עוז ועוד.

הדפס

ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים בעמק חפר בשנת 2018

Источник