חוגגים 70 שנה לחוות הנוי

434

טקס הסרת הלוט לצריף ע”ש רות בנימין, ממייסדות חוות הנוי, אשר ניהלה את החווה במשך כ-25 שנה, נערך הבוקר לרגל 70 שנה לחווה. הצריף, שבו עבדה ואף התגוררה בנימין, שופץ על ידי המועצה לשימור אתרים.

חוגגים 70 שנה לחוות הנוי

החווה המרהיבה, הכוללת יותר מ-800 מינים של עצים, שיחים, מטפסים וצמחי נוי שהובאו מכל העולם ואוקלמו באדמת ארץ ישראל, התגברה לאורך השנים על מכשולים שונים ואפילו סכנת סגירה, אבל כיום היא מלבלבת מתמיד – כאתר מורשת וגן בוטני מוכרז.

700-500 תלמידות ותלמידים מגיעים אליה בכל שבוע ונהנים מלמידה חווייתית על אודות עונות השנה, זריעה, שתילה, גננות ונוי, לצד היכרות מעמיקה עם המגוון העצום של הצמחים בחווה. 

ראשת המועצה ד”ר גלית שאול אמרה בטקס: “נמשיך להשקיע ולטפח את החווה אשר מחברת את ילדינו אל המקום המיוחד הזה ומטמיעה בהם את האהבה והערכה ליופיו של הטבע הסובב אותנו, אל האדמה ואל העמק”.

חוגגים 70 שנה לחוות הנוי

מנהל עמותת גן חוות הנוי, סגן ראשת המועצה וממלא מקומה, חיזקי סיבק הוסיף: “מייסדי החווה צירקין, רות בנימין וחבריהם ראו בגינון יעד חשוב. לא ‘לוקסוס’ או ‘משהו נלווה’ אלא יעד ערכי, תכנוני, חקלאי, כלכלי ואולי גם רוחני – שכן זהו עיצוב של תבנית נוף מולדת. תבנית נוף מעצבת גם את אישיותו של אדם, אישיותה של חברה”. 

אריאל בנימין, בנה של רות בנימין ז”ל, סיפר על ילדותו בחווה ועל חוסר ההכרה בפועלה של אימו – שהייתה פורצת דרך וחלוצה, “אישה בעולם של גברים”. אריאל הזכיר בהתרגשות לנוכחים כי חוות הנוי כמעט נעלמה, אך ניצלה בזכות מאבק ציבורי שהובילה עמותת גן -חוות הנוי (ע”ר) ועתה המקום פורח. הוא הודה לכל השותפים שלקחו ולוקחים חלק בהקמת הצריף.

רוחה מרגולין מכפר מונאש, שהתנדבה ועבדה בחווה בשנות ה-50, סיפרה כיצד הוקסמה מהחווה בביקורה הראשון, כירושלמית, ולכן החליטה להישאר ולהתנדב בה.

עוד נשאו דברים: אורי אור, יו”ר המועצה לשימור אתרים, אילן למדני מנהל חוות הנוי ושרית טבקה, מנהלת החינוך הבלתי פורמלי בחווה. 
בהמשך השנה מתוכנן אירוע גדול לציון יום הולדתה ה-70 של החווה

הדפס

חוגגים 70 שנה לחוות הנוי

Источник