ראיון עם אילן שדה, ראש המועצה

13

ראיון עם אילן שדה, ראש המועצה

מראיינות: תלמידות שכבת ד’ בבית הספר רעות

כותבות: עומר, נטע, יערה, לין, רוני ומעיין מכיתות כוכבן וכלנית.

לכבוד חג החנוכה יצאנו לפגוש את ראש המועצה לראיון חגיגי לקראת הגיליון הראשון של שנת הלימודים תשפ"ב. אילן שדה, ראש המועצה, קיבל אותנו בלשכתו וההתרגשות היתה רבה. הוא סיפר לנו סיפורים מרתקים על בית הספר וחג החנוכה ושלח מסר מאד חשוב לכל התלמידים.

כמה שנים אתה ראש מועצה? בעוד כמה חודשים אהיה 30 שנה בתפקיד.

חג החנוכה מתקרב וכל אחד חוגג בדרך מיוחדת לו ולמשפחתו. ספר לנו איך אתה חוגג ? חג החנוכה בשבילי הוא חג ביתי. מדליקים נרות בבית, מספרים את סיפור חנוכה ואוכלים מאכלים. כשהייתי קטן אכלתי הרבה סופגניות, היום זה כבר לא כל כך בריא לי…

אני גם מוזמן  למסיבות בישובים השונים ובבתי ספר. אני אוהב תמיד לספר על הנס הגדול שהיה בחנוכה, נס שהיה חלק מההיסטוריה של העם היהודי. הנה היום אנחנו חיים במדינה משלנו, וכל החגים מתארים את הקשר בין מדינת ישראל לעבר ולסיפורים המיוחדים של העם שלנו.

האם זכור לך חג חנוכה מיוחד בזמן שהיית ראש מועצה ? במועצה אנחנו לא מציינים בצורה מיוחדת את חג החנוכה. יום העצמאות, פסח שבועות הם חגים שבהם עושים דברים מיוחדים ברחבי המועצה, חג חנוכה הוא חג שחוגגים אותו יותר בבתים עם המשפחה.

האם תוכל לספר לנו משהו מיוחד על בית ספר רעות ? אולי משהו שאנחנו לא יודעים ?

אתם יודעים היום שקוראים לבית הספר שלכם "רעות". אבל לא תמיד זה היה השם…

בתחילה שם ביה"ס היה "רעים" והוא היה בקיבוץ מענית. הגיעו אליו ילדים ממענית, ברקאי, מצר וגן שמואל, במבנים של הקיבוץ. כשהוחלט להקים את בי"ס רעות, לפני כ-29 שנים, פתחתי את ביה"ס גם לישובים אחרים שרצו להצטרף. הוחלט לתת שם חדש לבית הספר, והשם שנבחר הוא "רעות".

גם המבנה שנבחר לבית הספר היה ממש פה, איפה שהיום "ניצני רעות". בעבר היה במקום בית ספר טכנולוגי ולמדו כאן מקצועות כמו נגרות, מסגרות ועוד…- בי"ס עמל.

לפני כ-30 שנה סגרו את הבית ספר הטכנולוגי, והוחלט לשפץ ולהשתמש במבנים הישנים שלו ולהקים בית ספר חדש – בית ספר "רעות".

כמובן שעם השנים המקום התפתח, הצטרפו בתי ספר נוספים בקריית החינוך והיום יש לכם בית ספר יפה ומיוחד.

מה אתה הכי אוהב בבי"ס רעות ?

אני הכי אוהב את הילדים. תמיד כשאני מגיע אני רואה ילדים שמחים, מחייכים ואוהבים את ביה"ס. האוירה מאד טובה, רואים כל ילד כשווה, יש שיטות לימוד חדשות ועוד כל מיני דברים יפים. כל מי שבא לבקר מבחוץ אומר שאין בית ספר כזה…

לסיום, מה היית רוצה לאחל לתלמידים של בית הספר ? אני רוצה לאחל שבית הספר שלכם ימשיך להיות מקום מתחדש בשיטות הלימוד אך יותר מכל שתשמרו על האווירה הטובה שיש אצלכם. ברעות יש חינוך ורעות אמיתית.

וגם אנחנו רוצות לשלוח חג חנוכה שמח מכל התלמידים, גילה מנהלת ביה"ס , המורים וצוות העובדים.

Источник